Downtown Collection

Nowa, powstająca dwa lata wystawa Oiko Petersena, znanego dotąd z projektu “Guys. From Poland with love” będzie jednym z najważniejszych wydarzeń odbywającego się w Warszawie Festiwalu KTR.

Downtown Collection - Oiko Petersen

Oiko Petersen opowiadając o narodzinach pomysłu tego cyklu prac wspomina: „Jest taka piosenka Petuli Clark Downtown, której słowa idealnie oddają charakter celu, w jakim podjąłem się realizacji tego projektu. Artystka, podobnie jak ja, zachęca do odwiedzenia Downtown. Ona oczywiście w swoim utworze śpiewa o wyprawie do centrum jednego z amerykańskich miast, ale można spróbować wyobrazić sobie, że Downtown w tej piosence to nic innego jak wewnętrzne miasto/wewnętrzny świat osób z zespołem Downa – ich osobowość, marzenia, pasje. W takiej interpretacji słów tekstu tej piosenki, okazuje się, że Petula Clark daje gotową receptę na nasze (ludzi pełnosprawnych) kłopoty. Downtown we can forget all our troubles, forget all our cares […] so go Downtown – W świecie Downów możemy zapomnieć o naszych wszystkich problemach, zapomnieć o wszystkich naszych zmartwieniach […] więc wybierz się do świata Downów. Projektem tym chciałbym zaprosić na wycieczkę do Downtown.”

W komercyjnej fotografii mody dominuje ściśle określony normatyw piękna. Większość firm odzieżowych wybiera do swoich kampanii reklamowych pieknych modelki i modeli, wzbudzających pożądanie.

reklama

Oiko Petersen korzystając z języka reklamy i całkowicie stosując się do jego reguł sfingował kampanię reklamową nowej kolekcji ubrań, i stworzył w rzeczywistości kampanię reklamową dla pewnej idei. Podobnie jak w reklamach komercyjnych jest to wizja selektywna i przeestetyzowana, mająca na celu zachęcić oglądających do zdecydowanego jej kupna.

Oiko Petersen, “Downtown Collection”, Instytut Teatralny, Warszawa ul. Jazdów 1. Wystawa czynna od 18 kwietnia do 4 maja 2009 r.


16.04.2009 21:05 Aktualności,