Otwarte Warsztaty - Toster Workshop WSR w maju 2011 r.

Bezpłatne wartsztaty FOTOSTER w maju 2011 roku

Program TOSTER Workshop WSR w maju 2011 r.:

  • FOTOster 6 maja 2011
    LEONARD KARPIŁOWSKI i SZYMON AKSIENIONEK (przedstawiciel firmy Medikon)
    Ekskluzywne podłoża do druku atramentowego.
    Opis warsztatu: Celem warsztatów jest zapoznanie się i wykonanie wydruków na ekskluzywnych papierach, dających trwałość archiwalną i uznawanych za kolekcjonerskie. W pierwszej części warsztatu uczestnicy będą mieli okazję do doskonalenia swojego warsztatu fotograficznego wykonując pod okiem wybitnego fotografa Leonarda Karpiłowskiego portret w plenerze. Następnie prowadzący zdradzą tajniki drukowania zdjęć. W trzeciej części zajęć uczestnicy wykonają wydruki swoich zdjęć na drukarce Epson 3000 przy wykorzystaniu papierów Ilford, Harman by Haneműhle na podłożu barytowym.
    LEONARD KARPIŁOWSKI – w 1976 r. ukończył Studium Fotografii i Filmu Centralnego Ośrodka Metodyki Upowszechniania Kultury MKiS. Jest instruktorem fotografii kategorii S, nadawanej za wybitne osiągnięcia pedagogiczne. Fotografię uprawia od 1965 r. Zajmuje się dydaktyką fotograficzną. W działalności twórczej wykorzystuje głównie technikę bromową i jej możliwości interpretacyjne, kolor traktując głównie użytkowo. Uprawia fotografię kreacyjną, pejzażową i industrialną. Wystawia od 1974 r. Jego prace były eksponowane na ponad 70 wystawach krajowych i zagranicznych. Jest autorem 11 wystaw indywidualnych. Od 1993 r. zajmuje się publicystyką z zakresu estetyki, techniki i technologii fotografii. Publikował na łamach polskich pism fotograficznych. Współpracował z Magazynem „FOTO” i z FOTO-KURIEREM. Od roku systematycznie publikuje artykuły o technice oświetleniowej w internetowym portalu „Świat Obrazu”. Jest autorem książek „Fotografia wielkoformatowa” (2000), „Aparaty średnioformatowe” (2002), „Światła i cienie w fotografii” (2008). Karpiłowski od siedmiu lat jest konsultantem firmy Hensel Studiotechnik, ponadto współpracuje z firmami fotograficznymi: Olympus, FujiFilm, Sony, Canon, Medikon i Monolight, biorąc udział w prezentacjach sprzętu fotograficznego i oświetleniowego, oraz w innych działaniach jako konsultant i wykładowca.
    Firma MEDIKON od ponad 10 lat dostarcza Klientom w Polsce najnowocześniejsze rozwiązania w zakresie obrazowania medycznego, zarządzania kolorem, druku cyfrowego, profesjonalnego oświetlenia i optyki. Więcej: http://www.medikon.pl.
  • FILMOster 13 maja 2011 r.
    DOROTA ROSZKOWSKA i ADAM PAPLIŃSKI (Dragon Forum)
    Projekt filmu dokumentalnego. Przygotowanie i produkcja.
    Opis warsztatu: Celem szkolenia jest przekazanie uczestnikom podstawowej wiedzy na temat filmu dokumentalnego, specyfiki przygotowania projektu oraz metod i źródeł po-zyskiwania środków na cele produkcji. Prowadzący skupią się na prześledzeniu procesu przygotowania filmu dokumentalnego do produkcji, począwszy od etapu pomysłu, po-przez przygotowanie projektu i planu finansowania, poszukiwanie partnerów, aż po zamknięcie budżetu i przystąpienie do realizacji zdjęć. Warsztaty składać się będą z 4 wy-kładów w formie masterclass prowadzonych przez dwóch wykładowców. Sesja poranna, 2 wykłady, w godzinach 10.00 – 12.40 oraz sesja popołudniowa, 2 wykłady, w godzi-nach 13.20 – 16.00. Zajęcia ilustrowane będą bogato fragmentami polskich i zagranicznych filmów dokumentalnych zrealizowanych we współpracy z Dragon Forum – Międzynarodową Akademią Dokumentu.
    DOROTA ROSZKOWSKA – Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego na wydziale polonistyki. Przez wiele lat mieszkała w Holandii. Pracowała w dziale kulturalnym programu TVP2, gdzie była odpowiedzialna za współpracę koprodukcyjną z europejskim kanałem kulturalnym ARTE. Pod jej redakcją powstało wiele filmów dokumentalnych, między-narodowych debat i spotkań tematycznych transmitowanych przez europejskie stacje i kanały TV. Od 2003 r. prowadzi niezależną firmę Arkana Studio. Jest producentem fil-mów takich jak: „Młyn i Krzyż” w reżyserii Lecha Majewskiego w oparciu o obraz Petera Breughel’a, „Droga krzyżowa” (koproducent), „Kruzenshtern” w reżyserii Macieja Cuske, (koprodukcja TVP/ARTE/YLE ), „Poste Restante”, w reżyserii Marcela Łozińskiego, (Europejska Nagroda Filmowa 2009).
    Aktualnie jest pomysłodawcą, twórcą i dyrektorem Międzynarodowej Akademii Dokumentu Dragon Forum, w ramach której pełni również funkcję wykładowcy, a także Festiwalu Multimedialnego na Trakcie Królewskim w Warszawie „Sztuka Dokumentu”.
    ADAM PAPLIŃSKI – absolwent Uniwersytetu Warszawskiego oraz Universite des Sciences et de la Technologie Houari Boumedienne w Algierii. Od 1995 r. zaangażowany bezpośrednio w produkcję ponad 50 filmów dokumentalnych i fabularnych oraz kilkudziesięciu spotów telewizyjnych. Współpracował ze znanymi polskimi i zagranicznymi reżyserami m.in. Krzysztofem Kieślowskim, Marią Zmarz-Koczanowicz, Andrzejem Fidykiem, Robertem Enrico, Malcolmem McDowelem. Ma doświadczenie jako kierownik produkcji oraz producent, a także jako drugi reżyser i asystent reżysera. Filmy i programy, w których produkcji brał udział zdobyły ponad 30 nagród i nominacji na międzynarodowych festiwalach. Koordynował i był kierownikiem produkcji projektów m.in.: „Central Europe Today”, „Izrael-Polska. Nowe spojrzenie”, „Rosja-Polska. Nowe spojrzenie”. Był kierowni-kiem produkcji telenoweli dokumentalnej „babilon.pl” realizowanej w Iraku przez firmę Contra Studio.
    Od stycznia 2010 r. koordynator projektów w Arkana Studio: Dragon Forum – Międzynarodowej Akademii Dokumentu oraz Festiwalu Multimedialnego „Sztuka Dokumentu”.
    DRAGON FORUM – nie da Ci pieniędzy na projekt, ale pomoże go wyszlifować tak, że stanie się Twoim prawdziwym skarbem. Zajmuje się prowadzeniem międzynarodowych warsztatów z zakresu filmu dokumentalnego. Owocem tej inicjatywy jest realizacja wielu filmów i stale poszerzająca się sieć kontaktów między filmowcami od Uralu po Atlantyk. Forum Dragon prowadzi także intensywne indywidualne konsultacje, analizę zastosowania nowoczesnych technologii w dokumencie, dyskusje z uznanymi twórcami oraz spo-tkania z inwestorami.
  • GRAFOster 20 maja 2011 r.
    BARTŁOMIEJ LEŚNIEWSKI (Good Looking Studio)
    Streetart – mural w WSR.
    Opis warsztatu: W części teoretycznej artyści z GoodLooking Studio przedstawią i omówią serię krótkich filmów tematycznych dotyczących murali. W części praktycznej uczestnicy będą projektować własne murale. Następnie na ścianie budynku Warszawskiej Szkoły Reklamy powstanie malowidło/mural zaprojektowany przez prowadzących warsztaty.
    GOOD LOOKING STUDIO – Są wczesne lata dziewięćdziesiąte, polska scena graffiti dopiero zaczyna się formować. Znajdujemy się wśród kilkudziesięciu osób, które uczestniczą w jej tworzeniu. Oglądamy zagraniczne magazyny, nawiązujemy kontakty z zachodem, szkicujemy, malujemy… Nie przypuszczaliśmy, że współtworzenie tej kultury będzie miało tak znaczący wpływ na nasze postrzeganie kształtów, barw i przestrzeni miejskiej. Wraz z dojrzewaniem w każdym z nas poczucia estetyki, zaczęliśmy interesować się grafiką, typografią i malarstwem. Rozpoczęliśmy eksperymentowanie z nowymi formami szeroko pojętej komunikacji wizualnej. Rozpoznanie potencjału nowych mediów w połączeniu z doświadczeniem, jakie zdobyliśmy pracując zarówno po stronie klienta, jako freelancerzy czy w agencjach reklamowych, umożliwiło nam tworzenie coraz bardziej am-bitnych i zaawansowanych projektów. Nie zapomnieliśmy jednak o naszych korzeniach i wciąż doskonale posługujemy się farbą w sprayu.
  • STRATOster 27 maja 2011
    MARIUSZ GĄSIEWSKI (Account Strategist Google Polska)
    Reklama przyszłości, przyszłość reklamy – nowe możliwości docierania
    z przekazem promocyjnym w dobie dynamicznego rozwoju Internetu.
    Opis warsztatu: Spotkanie poświęcone będzie analizie obecnej sytuacji mediów i rynku reklamy w kontekście przyszłości, czyli przewidywania tego co może, a co musi wydarzyć się w okresie rewolucji internetowej, którą właśnie przeżywamy. Wymiarem praktycznym owej „futurologii stosowanej” będzie próba wypracowania podpowiedzi dla strategów, marketerów, ludzi mediów, reklamodawców oraz twórców reklamy w trzech obszarach: (1) jak odnaleźć się w świecie dynamicznych przemian środków przekazu, (2) jak wykorzystywać współczesne mody i trendy w zakresie konsumpcji mediów oraz (3) jak zaadaptować do swoich strategii komunikacyjnych możliwe scenariusze rozwoju rynków i reklamy.
    MARIUSZ GĄSIEWSKI – Account Strategist Google Polska. Jeden z najbardziej znanych w Polsce ekspertów w zakresie marketingowego i biznesowego wykorzystywania wyszukiwarek. Tworzy strategie kampanii reklamowych w Internecie dla największych reklamodawców w Polsce. Zawodowo i naukowo zajmuje się pracą z nowymi technologiami internetowymi; interesuje go funkcjonalność serwisów www, a także techniczna i socjologiczna strona Internetu. Zajmuje się doradztwem w zakresie analityki internetowej oraz mierzenia rezultatów kampanii reklamowych w sieci. Jest autorem wielu publikacji z zakresu marketingu w wyszukiwarkach i analityki internetowej. Absolwent, a obecnie wykładowca na studiach podyplomowych Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Autor popularnego bloga www.ittechnology.us, który stanowi unikatowe źródło wiedzy związanej z analityką internetową oraz marketingiem w wyszukiwarkach.
    Gościem specjalnym i głównym prowadzącym warsztat będzie Mariusz Gąsiewski (Account Strategist Google Polska); wspomogą go i uzupełnią dwaj wykładowcy Warszawskiej Szkoły Reklamy – Artur Waczko i Sławomir Wojtkowski.

W dwu i pół letniej historii Warsztatów Otwartych TOSTER w Warszawskiej Szkole Reklamy będzie to jubileuszowe, pięćdziesiąte spotkanie. Zamknie ono cykl roku szkolne-go 2010/2011 i swoiście podsumuje wszystkie dotychczasowe zajęcia. Będzie też jednak zarazem stanowiło zapowiedź nowego otwarcia i nieco zmodernizowanej formuły To-sterów, na które WSR zaprosi wszystkich zainteresowanych w kolejnej, czwartej edycji, już po wakacjach, czyli jesienią 2011 roku.

Z okazji jubileuszu:
a) wśród uczestników warsztatów ogłoszone i rozstrzygnięte będą quiz oraz konkurs z cennymi nagrodami (m.in. bezpłatną semestralną nauką w Warszawskiej Szkole Reklamy),
b) wszyscy uczestnicy spotkania otrzymają nie tylko dyplom potwierdzający udział w warsztatach, ale też specjalnie dla nich przygotowane materiały konferencyjne;
c) planujemy zakwalifikowanie na warsztaty większej liczby osób (50).

Zapisy, więcej informacji stronie: Toster Workshop WSR.


29.04.2011 03:13 Aktualności,